Den Bosch | Gepubliceerd op: 12 september 2011
Pitch
Autoverzekeraar Allsecur en Disney verrassen automobilisten met Cars 2 voorruit http://pr.co/p/000n9c
Samenvatting
Na bijna twee maanden op het witte doek is de animatiefilm Cars 2 met ruim 545.000 bezoekers een absolute bioscoophit. Online autoverzekeraar Allsecur haakt in op dit succes van Cars. Voor de DVD-release van Cars 2 is de organisatie een samenwerking aangegaan met The Walt Disney Company. Daarom verrasten Allsecur.nl en Disney automobilisten in Amsterdam met de herkenbare ogen van het hoofdpersonage uit de bioscoophit. De campagne van Allsecur en Disney gaat vandaag van start.

Allsecur helpt ook Bliksem weer op weg
In de nieuwe campagne staan de hoofdpersonages uit Cars 2, Bliksem McQueen en zijn beste vriend Takel, centraal. In de televisiespots krijgt Bliksem pech onderweg, waarna zijn vriendje Takel komt aangereden en hem snel weer op weg helpt. Laatstgenoemde symboliseert hier de Schadecoach, een service van Allsecur.nl die automobilisten helpt bij schade of pech. Naast TV wordt de campagne ook online, op radio, print en via Facebook ingezet in Nederland.

Schadecoach
De Allsecur Schadecoach biedt direct telefonische hulp bij schade of een aanrijding, 24 uur per dag en 7 dagen per week. De Schadecoach vertelt klanten hoe te handelen na een aanrijding en wat zij van de autoverzekeraar mogen verwachten. Niet alleen regelt de Schadecoach acute hulp, maar de service kan ook helpen bij vragen over schade en het invullen van een schadeformulier.

Citaten
Met de samenwerking met Disney springen wij in op de populariteit van Cars 2 en brengen onze Schadecoach onder de aandacht bij een breed publiek.

— Johan Van den Neste, Marketing Manager van Allsecur.nl.
Wij zijn erg tevreden over onze samenwerking, vanuit de Pixar animation studios zijn er zelfs speciale spots gecreëerd wat de inzet voor dit project ondersteund.

— The Walt Disney Company Benelux